BİR MARKA NASIL DOĞAR VE MARKA GELİŞTİRME İLE NASIL YÜKSELİR…

Markanın, markalaşma sürecinde en çok önemsenen adım marka adınızın köklü ve güvenilir bir imajla anılmasıdır. Çünkü bütün pazarlama ve reklam çalışmaları bu isim üzerinden yürütülür. Markanızın adı olumsuzluklarla anılırsa bu kötü imajı yok etmeye çalışmak, sıfırdan marka kurmaktan daha fazla zamana ve maliyete mâl olur. Bu nedenle, bu sürecin tamamında bir uzmandan yani marka geliştirme uzmanından destek alınması firma için faydalı olur.
Markanın adı belirlendikten sonra, markanın ilkeleri üzerinden hedef kitle ve hedef kitleye uygun slogan belirlenir. Bu sloganın belirlenen ilkelere bağlı olarak üretilmesi ve hedef kitle tarafından samimi bulunması oranında reklam ve pazarlama çalışmaları başarılı olur.

Marka, sektörde umulan etkiyi yarattıktan ve kendine bir yer edindikten sonra sıra bu yerin kalıcılığını koruması, hatta yükselmesi için yeni stratejiler geliştirmeye gelir. Ve asıl zor olan süreç bu noktada başlar.

MARKA GELİŞTİRME NEDİR?

Marka geliştirme, Var olan markanızın, kalitesini ve olumlu imajını korumak için pazar rekabetine ayak uydurmanız; rakiplerinizi tanımanız ve gelişmeleri takip etmeniz gerekir. Ancak sektördeki her yenilik, markanın imajına uygun olmayabilir. Bu nedenle ya yeniliklerin marka ilkelerine entegre edilmesi ya da markanın ilkelerine uyan yeniliklerin benimsenmesi beklenir. Bu süreç ancak bir marka geliştirme uzmanı tarafından etkili bir şekilde yönetilebilir.
Marka geliştirme uzmanı, rakip firmaların pazardaki yerinin, hedef kitlelerinin ve pazarlama stratejilerinin analizini yaparak sektördeki yeniliklerden ve rekabetten haberdar olunmasını sağlar. Böylece bir yandan yenilikler takip edilirken; diğer yandan rakip firmaların taklit edilmesinin ya da tekrara düşmenin önüne geçilmiş olur.

Markanın kurulduğu ilk günden geldiği güne kadar çizdiği çizgi tüketicinin gözünde bir imaj çizer. Bu noktada markanın ilkelerine bağlılığı, hedef kitle ile uyumu, kalitesi ve yenilikçi bakış açısı oldukça önemli bir yerde durur. Başka bir deyişle, tüketici hem güvenilir, köklü bir marka arar hem de bu markanın yenilikleri, yani hedef kitlenin değişen ihtiyaçlarını, takip etmesini bekler. Bu nedenle marka geliştirme stratejileri, markanın geleceğe taşınıp taşınamayacağını, yani kaderini, belirleyen çalışmaları kapsar.

MARKA GELİŞTİRME UZMANI ÖNEMLİ MİDİR?

Marka Geliştirme sürecinin uzman bir ekip tarafından yürütülmesi önemlidir. Çünkü marka geliştirme süreci marka geliştime uzmanlarıyla profesyonel bir hal alır. Mara geliştirme uzmanları bir markaya içinde bulunduğu Pazar ile ilgili referanslar gösterebilir çünkü her zaman sürece hakimdir, hedef kitleyi ve pazarı çok iyi tanır. En önemlisi ise markanızı sahiplenir ve birlikte büyümek ilkesini benimser.

Bu nedenle, markanızın geleceğini Gemene Reklam gibi, kendini bu sektöre adamış bir firmaya bırakmanız, pazar araştırması, tüketici davranışları, pazarlama stratejileri gibi alanları tek bir çatı altında toplayarak hedef kitleye daha etkili ve kolay ulaşmanızı sağlar. Marka yönetimi, marka geliştirme ve daha pek çok konuda Gemene Reklam San. ve Tic. Ltd. Şti. çözüm ortağınızdır.